Gyanús pénzmozgásra hivatkozva tévesztette meg áldozatát

Hosszú ideig beszéltette a sértettet, és átvette az irányítást a mobilbankja felett, majd 6 millió forintot utalt át saját számlájára az a csaló, aki banki ügyintézőnek adta ki magát. A gárdonyi rendőrök eredményes munkájának köszönhetően a teljes kár megtérült – értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség a rendőrség közleményéből.



Az elmúlt években drasztikusan emelkedett a digitális szolgáltatások és az online tranzakciók száma. Minél több tranzakció zajlik az interneten, annál több lehetőség adódik a csalásokra. A kiberbűnözők egyre kreatívabb megoldásokkal próbálkoznak, és egyre nagyobb volumenben hajtják végre a támadásokat.

Legutóbb egy gárdonyi nő tett feljelentést a rendőrségen arról, hogy csalás áldozata lett. Egy magát banki alkalmazottnak álcázó nő hívta fel telefonon, és arra hivatkozva, hogy gyanús pénzmozgást lát a számláján, meggyőzte, hogy lépjen be a netbankjába, és hajtsa végre a telefonon keresztül kapott utasításokat. A hívó közölte, hogy bankszámlája védelme érdekében „tűzfalat kell felhúzni”, aminek eléréséhez egy webcímet diktált be. A linkre kattintást követően már nem ő, hanem a csaló vette át az irányítást a számlája felett. Elhitette vele, hogy azért szükséges a megtakarítás átutalása egy másik számlaszámra, hogy biztonságban legyen a gyanús külföldi vásárlási tranzakció kivizsgálásáig. Ezt követően megszakította a hívást, és elérhetetlenné vált. Ekkor már a sértett biztos volt benne, hogy csalás áldozata lett, és azonnal hívta a bankját, hogy letiltsa a számláját, majd feljelentést tett a rendőrségen.

A gárdonyi nyomozók soron kívül intézkedtek a csalással elutalt teljes összeg zárolására és lefoglalására, ami eredménnyel járt. A sértett a napokban visszakapja a teljes összeget.

Hogyan védekezhetünk a csalók ellen?

• Fontos, hogy mindig ellenőrizzük a weboldalak hitelességét, ahol megadjuk kártyaadatainkat és jelszavainkat!

• Ismeretlen helyről, üzenetben kapott linket soha ne nyissunk meg, ismeretlen eredetű programot soha ne töltsünk le számítógépünkre és ne telepítsük a telefonra, bárki is javasolja azt! Ilyet a pénzintézetek soha nem kérnek, és arra sem kötelezik ügyfeleiket, hogy a netbankot használják!

• Ha a bank valóban észlel gyanús pénzmozgást az ügyfél számláján, kapcsolatba lép vele, és csak az adott tranzakcióra vonatkozóan kérnek megerősítést, hogy az teljesülhet-e. Ebben az esetben is mindig történik ügyfél-azonosítás.

• A valódi banki alkalmazottak telefonon soha nem adnak utasítást semmilyen átutalásra!

További hasznos tanácsokat az alábbi linken olvashatnak az online csalásokról: https://kiberpajzs.hu/

Ha úgy látja, minden óvintézkedése ellenére becsapták, megkárosították, tegyen feljelentést bármely rendőri szervnél vagy telefonon, a 112-es segélyhívó számon!

OBJEKTÍV Hírügynökség 2024. szeptember 5.

A Web-oldalon található cikkek és fotók ingyenesen és szabadon felhasználhatók, de kizárólag az Objektív Hírügynökség, mint hírforrás feltüntetésével.
hirdetés