Vízben jók vagyunk ! –2008 a Vizek Éve (fotókkal)

A Magyar Turizmus Zrt. a 2006-os Nagy Ízutazás és a 2007-es Zöldturizmus Éve sikerére alapozva 2008-ban is folytatja tematikus évad koncepcióját a magyar lakosság felé irányuló kommunikációban, és a vizet állítja belföldi marketingtevékenységének fókuszába. E termék kiválasztását indokolja az egészségtudatosság növekedése, valamint az, hogy a különböző motivációval történő belföldi utazások között a vízparti üdülésnek és az egészségturizmusnak kiemelt szerep jut: a belföldi főutazások leggyakoribb motivációja (39,7%) a vízparti üdülés – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.



A Vizek Éve tematikus évet megelőzően, 2007 decemberében a Magyar Turizmus Zrt. felmérést végzett a magyar lakosság körében a különböző vízhez kötődő utazásokkal kapcsolatos attitűdök, utazási szokások és utazási tervek megismerése érdekében. A megkérdezettek többsége szívesen venne/vesz részt többnapos belföldi vízparti utazáson, szereti a halételeket, és érdeklődést mutat a vizek, vízpartok élővilága iránt is. A magyarok túlnyomó többsége szerint Magyarország gyógyfürdői világhírűek és a hazai termál és gyógyvizek számos betegséget orvosolnak, miközben a vizek és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások alkalmasak a betegségmegelőzésre is. A strandfürdőkről és az aquaparkokról is kedvező képet alkottak a felmérésben részt vevők: többségük szerint aquaparkba járni divatos dolog és jó kikapcsolódást jelent az egész családnak, belföldi utazások során pedig szívesen ellátogatnak a helyi fürdőbe is.
A felmérés eredményei igazolják, hogy hazai vizeink érdekesek és értékesek a belföldi utazók számára. A jelenleg kisebb érdeklődést mutató szegmensek, vagy az anyagi okok miatt nem utazó csoportok esetében különösen nagy szerepe lehet a különféle kedvezményeknek.
A 2008. évre a Magyar Turizmus Zrt. meghirdette a „Vizek Évét”, amelynek keretén belül télen, tavasszal és ősszel az egészségturisztikai kínálat népszerűsítésére, nyáron pedig a Magyarország élővizei által kínált lehetőségek népszerűsítésére helyezi a hangsúlyt.
Az idei év központi témájának kiválasztását megelőzte a hazai turisztikai szakma véleményének felmérése is.
LEGEK
Hazánk természeti értékei közül kiemelt figyelmet érdemelnek a gyógyforrások, termálvizek. Nemzetközi összefüggésben hazánk az első öt, termálvízben leggazdagabb ország közé tartozik, Japánt, Izlandot, Olaszországot és Franciaországot követően.
Magyarországon jelenleg összesen
· 1 372 termálvízkút van,
· 385 településen működik termál, illetve gyógyvizű fürdő,
· 221 minősített ásványvíz, illetve 203 gyógyvízforrás,
· 13 gyógyhely,
· 56 minősített gyógyszálló,
· 66 minősített gyógyfürdő (ebből 9 Budapesten található),
· 5 gyógybarlang,
· 5 gyógyiszaplelőhely,
· és 1 mofetta (szárazfürdő) található.

Gyógyhely minősítésű településeink: Balf, Bük, Kékestető, Lillafüred, Balatonfüred, Debrecen, Eger, Gyula, Hajdúszoboszló, Harkány, Hévíz, Parád, Zalakaros.
A KAMPÁNY
A magyarországi turizmus időbeli koncentráltságának csökkentése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. 2008-ban egész évben kiemelt hangsúlyt fektet a szálláshelyek hét közbeni forgalmának növelésére irányuló akciók szervezésére. A Vizek Évében két nyári hónap kivételével (július és augusztus) egész évben tart majd az aktuális régióban a 3=4 akció, amelynek keretében a csatlakozott szálláshelyeken a negyedik éjszakát ajándékba kapják az akcióban meghatározott időszak alatt (hétfőtől csütörtökig) szállást foglaló vendégek. A szálláshelyek mellett a 3=4 kedvezményt fürdőbelépők vásárlásakor is igénybe vehetik a vendégek.
A kampányév során január és június, majd szeptember és december között minden hónapban egy-egy turisztikai régió mutatkozik be és várja szállásdíjkedvezményekkel a vendégeket, júliusban és augusztusban pedig az ország népszerű élővizeire irányítja a belföldi utazóközönség figyelmét a Zrt.
A tematikus kampány keretében 2008 egyes hónapjaiban az alábbi régiók kerülnek a középpontba:
Egészségturizmus tematika
Január Nyugat-Dunántúl
Február Észak-Alföld
Március Dél-Alföld
Április Közép-Dunántúl
Élővizek tematika
Május Balaton
Június Tisza-tó
Július Élővizek országszerte
Augusztus Élővizek országszerte
Egészségturizmus tematika
Szeptember Észak-Magyarország
Október Dél-Dunántúl
November Balaton
December Budapest-Közép-Dunavidék
A nemzeti turisztikai marketingszervezet a nagyközönséget egy falinaptár kiadvánnyal segíti utazási döntései meghozatalában. A naptár oldalain minden hónapban a kedvezményt nyújtó régió mutatkozik be az utazóknak, akik értesülhetnek a régió aktuális eseményeiről, tippeket kaphatnak az úti cél kiválasztásához, valamint érdekes információkkal gazdagodhatnak.
A naptárat a Budapesten és a megyeszékhelyeken található, 170 Inmedio és Relay hírlapüzletben ingyenesen kaphatták kézhez a vásárlók, heti vagy havilap vásárlása esetén, 2007. december 10. és 27. között. A naptár január első napjaitól az ország 150 Tourinform irodájában is elérhető.
A kedvezményes üdülési ajánlatokra, s egyúttal az ország egészségturisztikai lehetőségeire országszerte óriásplakátok is felhívják az utazóközönség figyelmét. Az ország mintegy 30 forgalmas pontján elhelyezett plakátok havonta cserélődnek majd, tájékoztatva a turistákat a soron következő régióról és kedvezményes ajánlatairól.
A Magyar Turizmus Zrt. valamennyi marketingeszközét a kampányév szolgálatába állítja. Kiemelt szerep jut a nemzeti turisztikai marketingszervezet által a kampányévre, egyedi arculattal elkészített www.vizekeve.hu honlapnak, amelyen egész évben valamennyi, a Vizek Éve programjaival és akcióival, valamint az ország egészségturisztikai kínálatával kapcsolatos tudnivaló megtalálható. Fentieken kívül többek között az éves média-együttműködései keretében megjelenő PR cikkekkel, az Utazás kiállításon és más belföldi vásárokon kiadványok terjesztésével, információadással, egységes arculattal, továbbá az – országos terjesztésű lapokba befűzött (Magyar Nemzet, Világgazdaság, Népszava, Vasárnapi Hírek, Hölgyvilág és RTV részletes) – „Itthon otthon van” turisztikai melléklettel és televíziós programajánlóval, valamint a Tourinform hálózat segítségével hívja fel a belföldi utazók figyelmét a különböző akciókra és kedvezményekre a Zrt. A kampányévben a nemzeti turisztikai marketingszervezet egy vízitúra kiadvánnyal is segít eligazodni a hazai folyók, élővizek nyújtotta kirándulási lehetőségek között. A régiók ajánlatai – fenti csatornákon kívül – kiadványokon keresztül is eljutnak a nagyközönséghez, a tájékoztató füzetekkel különböző folyóiratok mellékleteként is találkozhatnak az érdeklődők.
SIKERES A KAMPÁNY ELSŐ HÓNAPJA
Januárban a gyógy- és termálvizekben gazdag Nyugat-dunántúli régió várta a felfrissülni és pihenni vágyókat. A 3=4 szállás-akció keretében, amelyhez 45 szálloda csatlakozott a régióban, három éjszaka áráért négy éjszakát tölthettek el a vendégek az általuk kiválasztott szálláshelyen. A csatlakozott szállodák kínálatát egy 16 oldalas, színes kiadvány mutatja be, amely több napilapba (Népszava, Veszprémi Napló) és hetilapba (Nők Lapja, Színes RTV) is behúzásra került karácsony és szilveszter között.
Az érdeklődők a csatlakozott szállodák listáját a kampányév www.vizekeve.hu és a régió www.utazunk.hu honlapján is megtekinthették.
A visszajelzések alapján megállapítható, hogy a részt vett szolgáltatók sikeresnek ítélték a Vizek Évében szervezett 3=4 akciót, amelynek keretében januárban – amikor jellemzően alacsony a foglaltság – több mint 1500 vendégéjszakát töltöttek el a vendégek a Nyugat-dunántúli régióban.
FEBRUÁRBAN AZ ÉSZAK-ALFÖLDÉ A FŐSZEREP
Az Észak-alföldi régióban a szökőév februári hónapjának 29 napján 29 szolgáltató kínál kedvezményes ajánlatokat a Vizek Éve akció keretében. 28 szálloda és a Hajdúszoboszlói Gyógyfürdő fürdőbelépőre vonatkozó 3=4 ajánlattal csábítja a régióba a belföldi utazóközönséget. 40 000 példányban megjelenő 12 oldalas tájékoztató füzet is népszerűsíti az akciót, amelyben a csatlakozott partnerek ajánlatai kaptak helyet. A kiadvány behúzásra kerül a Népszabadság (budapesti előfizetőknek), az Észak-Magyarország, valamint az irodaházakban terjesztésre kerülő Metró lapokba. A regionális televíziókban és rádiókban riportok és hirdetések, valamint nyereményjátékok hívják fel a figyelmet a kedvezményekre.
A régió legfőbb vonzerői:
Gyógyító erejű vizek: az Észak-alföldi régió rendkívül gazdag gyógy- és termálvízkészlettel rendelkezik. Hajdúszoboszlón Európa legnagyobb fürdőkomplexuma hét évtizede vonzza a gyógyulni, pihenni, szórakozni vágyó vendégeket. A Debreceni Gyógyfürdőben több mint negyvenféle-, gyógyvízre alapozott kezelést biztosítanak. Az ország legforróbb termálkútja is a régióban, Cserkeszőlőn található. A régió legújabb gyógyfürdője a vásárosnaményi Szilva Gyógyfürdő, amelyet novemberben vehettek birtokba a fürdőzés szerelmesei.
„Vizes” élményparkok: A debreceni Nagyerdő monumentális turisztikai attrakciója az 5000 négyzetméteres, fedett mediterrán élményfürdő, az Aquaticum. A családi üdülések közkedvelt célpontja továbbá a Nyíregyháza-Sóstófürdőn létesített Aquarius Élményfürdő.
Hortobágy: A Hortobágyi Nemzeti Park Magyarország első és legnagyobb területű nemzeti parkja (80.000 ha), amely páratlan érdekességeket és értékeket őriz. A Hortobágy az ember és a természet tartós együttélésének kiemelkedő példájaként kapta meg az UNESCO „Világörökség része” címet.
Romantikus Tisza-vidék: Az Észak-Alföld vízi országútja, a Tisza ritka tájképi szépségével, őshonos, ártéri erdeivel, selymes lapályaival, hívogató homokos partjaival, ritka állat- és növényvilágával csalogat. Egyedi látványt nyújt júniusban a kérészek násztánca. A folyó izgalmas csónak- és kajaktúrákkal várja a vízi kalandra vágyókat.
Kultúra, máig élő hagyományok: A Felső-Tisza vidéket a régi mondás szerint Isten is jókedvében teremtette. Százesztendős parasztházak, fa harangtornyok, mesebeli templomok bújnak meg az apró falvakban. A gasztronómiai hagyományaink, rendezvényeink, és ételspecialitásaink, mint például tiszai halászlé, slambuc, szabolcsi alma, szatmári szilva, milotai dió, nagydobosi sütőtök is a régióba csábítanak.
Februári programajánlatok:
ü „Hommage á Van Gogh” kiállítás Debrecenben (január 15.-március 9.),
ü VIII. Debreceni Maskaraparádé (február 11-17.),
ü X. Nemzetközi Cinkefőző Verseny, Szatmárcseke (február 23-24.).
További információt a csatlakozott szolgáltatókról és a konkrét ajánlatokról a www.vizekeve.hu oldalon, illetve a régió honlapján, a www.eszakalfoldi.hu oldalon kaphatnak az érdeklődők.
A következő hónapokban, a fenti felosztás szerint középpontba kerülő régió aktuális eseményeiről és attrakcióiról az ismert kommunikációs csatornáin (internet, televíziós programajánló, Itthon otthon van turisztikai melléklet és Tourinform irodák) kívül, a megelőző hónap közepén kiadott közlemény segítségével is tájékoztatást ad a Magyar Turizmus Zrt.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2008. január 29.

Gy. Mészáros Ágnes

A Web-oldalon található cikkek és fotók ingyenesen és szabadon felhasználhatók, de kizárólag az Objektív Hírügynökség, mint hírforrás feltüntetésével.
hirdetés