Őszi Tourinform találkozó

A Magyar Turizmus Zrt. az ország 145 Tourinform-irodájának vezetői részére, november nyolcadikán rendezte meg az őszi országos Tourinform találkozót. Az eseményen a munkatársak mellett nagy számban vettek részt a Tourinform-irodákat fenntartó önkormányzatok is, így közel ötven település képviselője is jelen volt. A konferencia keretében a résztvevők megismerhették többek között két eredményesen működő Tourinform-iroda működési modelljét mint követendő példát, az iroda fenntartójának előadásában. A Tourinform találkozó résztvevőit Dr.Ujhelyi István önkormányzati és területfejlesztési államtitkár, dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár, valamint Dr. Róna Iván a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója köszöntötte ünnepélyesen.



Magyarországon 25 éve működik a Tourinform szolgálat, amely Budapest belvárosából indulva mára az összes turisztikai régióban jelen van. A Magyar Turizmus Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben működő Tourinform-irodák feladata, hogy turisztikai információkkal lássák el a területükre érkezőket szóban és írásban, versenysemleges módon közvetítsék a szolgáltatók belföldi kínálatát. A Tourinformok kulcsszerepet töltenek be a települési, térségi turisztikai marketing területén is (kiadványok kiadása, útikalauzok, eseménynaptár, programfüzetek, szállásjegyzékek, kiállítás- és rendezvényszervezés stb.).

Az őszi Tourinform találkozó célja, hogy az irodák naprakész információkkal rendelkezzenek, megoszthassák egymással tapasztalataikat. A konferencia keretében Szűcs Balázs az MT Zrt. marketingigazgatója bemutatta kollégáinak a még elfogadás alatt álló 2008. évi marketingtervet, Máthé Kinga belföldi-csoportvezető előadásában pedig a régiókra vonatkozó jövő évi marketingtervvel ismerkedhettek meg a résztvevők. Újvári Ágnes hálózati igazgató értékelte a Tourinform-irodák 2007. évi munkáját, valamint ismertette a jövő évi feladatokat. Bemutatásra került továbbá a két eredményes iroda (Pécs, Veszprém) működési modellje is, példaként szolgálva a fenntartóknak.

A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából a Tourinform-hálózat ismertségéről és az irodákat felkereső látogatók elégedettségéről augusztusban végzett felmérés szerint az irodákat felkeresők elégedettek a nyújtott szolgáltatásokkal, a legpozitívabban a munkatársak udvariasságát, segítőkészségét, a kiszolgálás gyorsaságát és a dolgozók felkészültségét értékelik.

Az évente több mint 2,5 millió vendéget személyesen kiszolgáló Tourinform-irodák információikkal keresletet gerjesztenek, amely a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez.

Információ: MT Zrt.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2007. november 8.

Gy. Mészáros Ágnes

A Web-oldalon található cikkek és fotók ingyenesen és szabadon felhasználhatók, de kizárólag az Objektív Hírügynökség, mint hírforrás feltüntetésével.
hirdetés